Insert Quote
Quote from: Abraxas on February 17, 2008, 11:32:25 AM
lol
Well, the word on the street is that red wine is actually good for your heart, or so say those fancy-shmancy doctors.
Hey, if it's an excuse to drink, I'm not gonna fight it. My family has always been big wine drinkers.
Actually, an interesting tid bit...
Quote
Several studies have reported that moderate drinkers -- those who have one or two drinks per day -- are less likely to develop heart disease than people who do not drink any alcohol or who drink larger amounts. Small amounts of alcohol may help protect against coronary heart disease by raising levels of "good" HDL cholesterol and by reducing the risk of blood clots in the coronary arteries.
http://alcoholism.about.com/cs/about/f/faq17.htmI have read some of them if you want to specifically see them.
Economists have done studies that try and determine whether or not the benefit of lowering heavy drinker intake through price increases will offset the heart benefit given to moderate and light drinkers when their consumption decreases after price increases.
Could you imagine? Raise alcohol taxes and you could kill more than you help!